امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

نشست خبری نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی برگزار شد

نشست خبری نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی برگزار شد

  نشست خبری اعضای شورای هماهنگی ستاد برگزاری نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی با اصحاب رسانه استان با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر و نکوداشت ، مهندس سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر و دبیر نکوداشت ، روئسای کمیته های اجرایی و اعضای کمیته بجنورد شناسی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

 عین بیگی رئیس شورای هماهنگی برگزاری نکوداشت با گرامی داشت یاد و خاطره شهداء بویژه شهدای مدافع امنیت و امام راحل ، نقش رسانه ها را در جبهه فرهنگی با لفظ پرچمداران و حافظین ارزشهای نظام جمهوری اسلامی خطاب کرد وگفت : درمسیر برافراشته نگه داشتن پرچم جمهوری اسلامی با تکیه بر رهنمودهای حکیمانه و داعیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تکلیف سنگینی بردوش همه ما است .

 رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد دربخش دیگری از سخنانش ، معرفی مفاخر و مشاهیر منطقه را از مهمترین وظیفه  فرهنگی در شورای دورششم عنوان کرد و گفت :درکمیسیون فرهنگی اجتماعی به مدد مشارکت دستگاههای دخیل دراین وظیفه درحال تدوین سند جامع فرهنگی بجنورد هستیم و پیشگام در حرکت فرهنگی شناخت و معرفی مشاهیر و بزرگان تاریخی شدیم تا درسایه حمایت و همراهی همه متولیان امر بتوانیم گامی موثر برداریم.

 ایشان افزودند: انتخاب شیخ محمد تقی بجنوردی با تکیه بر گفته های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که درسفر به استان درجمع طلاب به آن اشاره فرمودند طی ده سال اخیر مورد غفلت واقع شده و درتلاش برای ابعاد شخصیتی و نقش سیاسی اجتماعی ایشان در رویدادهای بزرگ تاریخ برآن شدیم تا با گرد آوری مستندات ، این داشته ها را در معرفی این عالم ربانی در اختیار جامعه شهروندی بگذاریم.

 عین بیگی با ذکر بیاناتی از مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) بیان داشت :  ساختار فرهنگی نیازمند بازسازی است و باید دراین فرایند روحیه تهاجمی داشت تا بنیانهای سیاسی حاکم بر تفکرات را تغییر داد و برگزاری این رویداد می تواند اولین گام درمسیر این حرکت باشد.

 مهندس موسوی دبیرشورای هماهنگی برگزاری نکوداشت نیز طی سخنانی عنوان کرد:تشکیل کمیته بجنورد شناسی و کمیته مشاهیر و مفاخر برای اولین بار در تاریخ ادوار شوراها می باشد تا با شناخت ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی فضای رقابتی مناسبی برای معرفی منطقه ارائه بدهیم .

 رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزاری این نکوداشت را یک رویداد علمی فرهنگی توصیف کرد وگفت: درتلاشیم بجنورد را با تکیه بر توصیف  رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) که این منطقه را شهر سرزندگی توصیف فرمودند ، با معرفی مشاهیر و مفاخر و برگزاری رویدادهای فرهنگی درراستای حفظ سرمایه های اجتماعی تحقق بخش این عنوان باشیم.

  رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه بیان داشت : نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی در 27 آذرماه و بمناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه درمحل کمپ پتروشیمی خراسان شمالی خواهد بود که با دعوت از میهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

 عین بیگی رئیس شورای هماهنگی برگزاری نکوداشت اعتبار پیش بینی اجرای این مراسم را 500 میلیون تومان اعلام نمود و گفت:  هنوز هیچ دستگاهی مشارکت مالی دراین خصوص را نداشته و تنها سازمان برنامه و بودجه استان برای مشارکت تا سقف 100 میلیون تومان اعلام آمادگی کرده است .

  ایشان درتوضیح به سوالات خبرنگاران درخصوص نحوه جمع آوری منابع و مقالات نیز عنوان کرد : طی اطلاع رسانی در تجمعات و تشکلات دانشجویی و مراکز دانشگاهی و ارتباط با آستان قدس به اطلاعات لازم که بیانگر جنبه های مختلف زندگی این عالم ربانی است ،  دست پیدا کردیم.

  در ادامه نشست دکتر سپهری ، وضیع و پروان روئسای کمیته های اجرایی و علمی نکوداشت نیزتوضیحاتی درخصوص فرایند اجرای مراسم ارائه کرد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت